Tervehdys ja tervetuloa lukemaan ajatuksiani. Jos ne eivät kiinnosta sinua, en valitettavasti voi sille mitään. Subjektiivisuus on elämän suola ja toki usein myös harmi. Ihmisiltä saatu kielteinen palaute kun kuulemma tuntuu aivoissa samassa kohdassa kuin fyysinen kipu. Se ei siis ole täysin harmitonta vaan saa aikaan oikeaa stressiä, mikä vahingoittaa näin siis myös fyysisesti ihmistä. Aitous ja persoonallisuus on usein kuitenkin suurempi voitto kuin se, että yrittää miellyttää kaikkia olemalla erittäin mieto tai vielä pahemmin yrittämällä miellyttää kaikkia muuttelemalla itseään ja mielipiteitään ympäristönsä mukaan. Yritysmaailmassa useilla yrityksillä persoona on pahasti kateissa. Oma esikuvani maailmalla tässä on Alex Becker, joka on erittäin hyvin personoinut itsensä yritystensä eduksi. Hän on hauska ja sympaattinen mutta samalla myös täysin aidosti oma itsensä ja se näkyy selvästi hänen videoissaan. Suomessa vastineita ei valitettavasti juurikaan ole. Paras esimerkki lienee GFO Digitalin Mikko Laine, joka ei hänkään uudessa firmassaan ole ollut yhtä persoonallisesti näkyvissä kuin oli aiemmassa Hakukettu-yrityksessään. Mies on muuten laajentanut nätisti näkyvyyttään Suomessa USA:n ammattilaisten tyyliin Suomen kaupunkeihin kuten esimerkiksi Joensuuhun. Suomen kaupungeissa ei välttämättä hakumäärät hivo taivaita mutta ne muutamat kannattaa silti toki hyödyntää.

Tässä kirjoituksessa en välttämättä luonut uutta standardia blogikirjoituksen laadulle mutta blogin ideana onkin enemmän vain kirjoitella ajatuksiani, jotka ovat pyörineet itselläni viime aikoina. Ensi kerralla voisin kirjoittaa hieman suomalaisen digitaalisen markkinoinnin tasosta. Se on nimittäin varsin kirjava.